Wat als jij die docent bent waar leerlingen zich WEL kunnen concentreren?
Met de Re-Focus methode leer je jouw leerlingen zelf omgaan met afleiding en focus behouden.
De concentratie van jouw groep in 8 weken meetbaar verbeterd doordat:
Leerlingen, door de re-focus methode zelf inzicht hebben in wanneer ze afgeleid raken en weten wat ze dan kunnen doen om zich weer te focussen.
Je met leerlingen snel en effectief tot de oorzaak van de concentratieproblemen en mogelijke oplossingen kunt komen.
Je met een groep aan de slag kunt met het verbeteren van de concentratie, wat een positieve invloed heeft op de sfeer en resultaten.
Leerlingen de kracht van concentratie ervaren, waardoor ze zelf met het verbeteren van hun concentratie aan de slag willen.
Je met elke leerling de manier vinden van concentreren die voor ze werkt, omdat jij een rugzak vol kennis, tips & tricks hebt.
Met als resultaat:
Dat jij die docent bent waar leerlingen zich WEL kunnen concentreren. Omdat jij precies weet hoe je ze hierbij kunt begeleiden.
Meer voldoening aan het eind van de dag. Voor jou én je leerling!
Leerlingen begrijpen de lesstof beter, de leeromgeving is rustiger en leerlingen hebben meer plezier in het leerproces.
Voor jou betekent dit minder tijdverlies en dat je juist meer tijd hebt om bijvoorbeeld leerlingen individueel te ondersteunen.
De Re-Focus Methode: wat je in de training concentratiecoach leert:
1. Startsituatie
De startsituatie van jouw groep en de individuele leerlingen is duidelijk. Doordat je er een gezamenlijk project van maakt van jou en de leerlingen, zijn de leerlingen ook nieuwsgierig om hiermee aan de slag te gaan.
2. Motivatie
Zonder motivatie geen concentratie. We focussen ons op het vergroten van de motivatie van de hele groep en individuele leerlingen. Je kunt de motivatie vergroten door oefeningen, gesprekken en uitleg. In de training krijg je veel opties, jij kiest wat bij jou en de groep past.
3. (zelf) Kennis
Je weet wat de oorzaken van concentratieverlies zijn en weet meerdere mogelijkheden om dit te voorkomen en de concentratie te verbeteren. Je kunt deze informatie op zo’n manier met leerlingen delen dat ze hier geïnteresseerd in zijn en dat het zal voelen als een opluchting omdat ze zichzelf beter leren begrijpen.
4. Experimenteren
De leerlingen in de actiestand. Ze gaan experimenteren om te onderzoeken wat er wel en niet voor ze werkt. Jij weet hoe je hier situaties voor kunt creëren, hoe je leerlingen kunt motiveren om in die actiestand te komen en laat ze reflecteren.
5. Trainen
Je helpt leerlingen bij het trekken van conclusies en het maken van een concentratieplan. Waarmee ze hun concentratie zo kunnen trainen dat deze ook echt voor de lange termijn verbetert.
Na deze training weet je hoe je leerlingen begeleidt in het herkennen van afleiding en terugkeren naar hun focus, wat leidt tot rust en productiviteit in de klas.
De training start op 15 november. Je kunt dan beginnen met week 1.
Uiteraard kun je op je eigen tempo het programma doorlopen en houdt je onbeperkt toegang tot het programma.
Je hebt de mogelijkheid om vragen te stellen in de leeromgeving.
Bonus!
Toegang tot het online programma 'Concentreren kun je leren!' t.w.v. 149,-
Na aanmelding krijg je direct toegang tot dit programma.